Shirley Baker by Lou Stoppard

170  161,90  netto

Shirley Baker opracowała swoje pierwsze zdjęcie jako młoda dziewczyna „z ciemności kopalni węgla” w swoim rodzinnym mieście Salford w północno-zachodniej Anglii. Od tego momentu interesowała się fotografią dokumentalną przez całe życie, co stanowi rozległą i cenioną kolekcję archiwalną obejmującą całą jej karierę, od lat 50. do 2000. Pod redakcją Lou Stopparda książka ta prezentuje obszerną i wyjątkowo , kobiece przedstawienie życia powojennego; ekscentryczna ankieta, która łączy jej bardziej znane zdjęcia uliczne Manchesteru, Salforda i Blackpool z wcześniej niewidzianymi zdjęciami z Wielkiej Brytanii, aż do południa Francji, Włoch i Japonii. W kolekcji jest mnóstwo humoru, rzucając światło na osobliwości brytyjskiej tożsamości: kupiec z głównej ulicy pochyla głowę za echem manekina za nim, starsza kobieta z pomarszczonymi wargami ustami patrzy w obiektyw z niemal komicznym stoicyzmem, dzieci baw się, naśladując dorosłych. Zmieniające się krajobrazy, mody, style fotograficzne i odcienie, które składają się na tę sekwencję, są splecione ze względu na szczególną uwagę Bakera na momenty dowcipu i ciepła w codziennym życiu.

Availability: 1 w magazynie

Dodaj do Listy życzeń
SKU: 9781912339518 Kategorie: , , ,

Shirley Baker opracowała swoje pierwsze zdjęcie jako młoda dziewczyna „z ciemności kopalni węgla” w swoim rodzinnym mieście Salford w północno-zachodniej Anglii. Od tego momentu interesowała się fotografią dokumentalną przez całe życie, co stanowi rozległą i cenioną kolekcję archiwalną obejmującą całą jej karierę, od lat 50. do 2000. Pod redakcją Lou Stopparda książka ta prezentuje obszerną i wyjątkowo , kobiece przedstawienie życia powojennego; ekscentryczna ankieta, która łączy jej bardziej znane zdjęcia uliczne Manchesteru, Salforda i Blackpool z wcześniej niewidzianymi zdjęciami z Wielkiej Brytanii, aż do południa Francji, Włoch i Japonii. W kolekcji jest mnóstwo humoru, rzucając światło na osobliwości brytyjskiej tożsamości: kupiec z głównej ulicy pochyla głowę za echem manekina za nim, starsza kobieta z pomarszczonymi wargami ustami patrzy w obiektyw z niemal komicznym stoicyzmem, dzieci baw się, naśladując dorosłych. Zmieniające się krajobrazy, mody, style fotograficzne i odcienie, które składają się na tę sekwencję, są splecione ze względu na szczególną uwagę Bakera na momenty dowcipu i ciepła w codziennym życiu.