Piotr Zbierski, Push The Sky Away (polska wersja)

150  142,86  netto

Push the Sky Away to tryptyk zamknięty w formie książki i wystawy, obejmujący najnowszy projekt Piotra Zbierskiego – Stones Were Lost from the Base oraz jego wcześniejsze cykle – Dream of White Elephants i Love has to be Reinvented. Nad całością autor pracował dziewięć lat. W twórczości Zbierskiego poszczególne cykle zazębiają się, będąc w istocie okresami pracy artysty. Jak zauważa kurator wystawy Józef Robakowski: – Zbierski, stara się odebrać nachalnej i okrutnej „realności” ostrość widzenia poprzez staranne zatarcie konturów. Jego zamazania obrazów są przejawem subtelnej delikatności, podaniem ręki drugiemu. Czy On celnie spostrzega? Nie jestem pewny, DROGA jeszcze nieskończona…

Dodaj do Listy życzeń

Brak w magazynie

SKU: 9788365501134 Kategorie: ,

Fotografie Piotra Zbierskiego prezentowane w albumie są bardzo osobiste. Nie opowiadają o świecie, a bardziej o jego strukturze. Jak antropolog autor odnosi się do korzeni, do tego co było przed obrazem. „To co mnie najbardziej interesuje to dialog pomiędzy czasem mentalnym i wspólnym, relacje z przeszłością. Żyjemy w specyficznych czasach, gdzie kontakt z przyczynami występowania struktur językowych, logicznych, kulturowych, religijnych jest wielokrotnie zerwany, bądź wyparty przez współczesne hybrydy. Interesuje mnie nachodzenie się i erozja tych przestrzeni, dążenie do wyodrębnienia struktury, która pyta o to skąd przyszła; istnieje teraz, lecz jest wynikiem przeprawy przez wieki. Oddycha teraz, ale cała pokryta jest kurzem przodków. Wybieram miejsca ważne dla poprzednich cywilizacji, takie jak średniowieczne obserwatorium astronomiczne na Litwie czy tajemnicze twory, które powstały za sprawą tylko i wyłącznie sił natury.”

Najnowszy cykl Stones Were Lost from the Base, stanowi zasadniczą część wystawy. To przeprawa przez wieki w poszukiwaniu esencji i wspólnego łącznika ludzkich emocji. Zbierski poszukuje tego co stałe i niezmienne, formuły i trzonu, tego czym jest gatunek ludzki i ludzka wyobraźnia w konfrontacji z naturą. Próbuje w ten sposób ograniczyć informacje w zdjęciach do niezbędnego minimum: pozostawić to co trwałe, zacierając „chwilowe” stany rzeczy.